טורי וידאו

חג פורים, משמעותו ההיסטורית והאישית שלי כחוגג את החג

בפתיחתו של מאמר זה, אני מעוניין לאחל חג פורים שמח לכל בית ישראל. צאו וחגגו את החג בכיף, בששון ובשמחה, ככל העולה על רוחכם. במאמר זה, אדבר על חג הפורים מנקודת המבט שלי, כיהודי החוגג את החג וכאדם שרואה את החגיגות מהצד ופועל בהתאם למחשבתו.

בחג זה אנו מציינים ניצחון נוסף של העם היהודי ע"י קריאת מגילת אסתר בבתי הכנסת. זהו מנהג חשוב שבעיניי העם היהודי צריך לשמר כדי לזכור את הסיפור שבעקבותיו אנו חוגגים את החג, והוא עליית מרדכי היהודי לתפקיד משנה המלך אחשוורוש במקום המן הרשע, וקביעת יום החג בי"ד באדר. עבור רבים סיפור מגילת אסתר הוא סיפור דמיוני, אך אני מאמין בעובדה שסיפור זה בנה את העם היהודי לאורך שנותיו בגלות, ולאחר מכן במדינתו הריבונית.

מנהגי החג, הכוללים תחפושות וחגיגות עדלאידע, הם מנהגים שגורמים לי להסתייג מעט מחג זה. פשוט מכיוון שהם לא תואמים את האישיות שלי, שקצת פחות אוהבת חגיגות רעשניות והומות אדם. למרות זאת, אין לי כל ספק כי בחג פורים המטרה היא להשתטות ולהפעיל את הדמיון, ולכן התחפשתי באופן צנוע כחלק ממנהג החג כל השנים, מהגן ועד כיתה י"ב. נכון לשנה זו, לא נתונה בידי הבחירה, אך אם הבחירה הייתה בידי, הייתי מגיע לחגיגות פורים עם כובע צנוע, כדי להיות חלק מאווירת החג ועם זאת לא להחצין את עצמי. אחרי הכל, אני מכבד את החג ואת הסיבה שהחג נחגג.

מבקש לאחל לכל עוקביי חג פורים שמח ומבדח, ושהאל יברך אותנו בניצחונות נוספים, שלנו את עצמנו ואת המכשולים בחיינו. שננצח את כל הקשיים שניצבים מול עינינו. מאחל לכולנו להיות אנשים טובים יותר לסביבתנו, שמחים ומאושרים בחג הפורים. חג שמח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה