טורי וידאו

נקודת מבט על השיר הישראלי לאירוויזיון 2017

לאחרונה נחשף השיר הישראלי לאירוויזיון 2017, "I Feel Alive" מאת אימרי זיו, שהופיע כזמר ליווי באירוויזיון בשנתיים האחרונות. אימרי זיו זכה בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" בערוץ 2, ולעניות דעתי זכייתו תשפיע עלינו לטובה באירוויזיון השנה. במאמר זה אשמח לדבר עמכם על השיר הישראלי לאירוויזיון 2017, דעתי המוסיקלית על השיר ודעתי על השיר ביחס לתדמית האירוויזיון.

השיר "I Feel Alive" הוא שיר פופ באנגלית, שמטרתו להציג את האווירה הצעירה בתל אביב ולהראות תמונה אחרת ממה שמציגים בחדשות. מבחינה מוסיקלית, השיר עשוי טוב מאד, וההרמוניה משתלבת עם הסינתזה והתיפוף בצורה יוצאת מן הכלל. השיר נקי מאד, וזה מה שמצופה בעיני משיר פופ בעידן המודרני. לצערנו, אנו שומעים שירי פופ וקטעים אינסטרומנטליים אלקטרוניים מלוכלכים מאד, בהם ההרמוניה חסרת משמעות והסינתזה תופסת מקום רחב מדי, והשיר "I Feel Alive" הוא שיר נקי בו הסינתזה לא משתלטת על ההרמוניה.

יהיו כאלו שלא יסכימו עמי, אך לדעתי האירוויזיון הוא מופע שמכבד את הקהילה הגאה ואת המגוון האנושי הרחב בעולמנו. נוסף על כך, האירוויזיון הוא מופע שהפקתו דורשת רבות מהמדינה המארחת, כי מעבר לשירים ולמוסיקה, אלמנט ההופעה החזותית תופס את הקהל וגורם לו לאהוב את המופע. ההנחייה, המשלבת אנגלית וצרפתית, וההומור האירוויזיוני, הם אלמנטים שמושכים גם הם את מעריצי האירוויזיון המושבעים. השיר "I Feel Alive" עונה על כל הקריטריונים שהצגתי כאן, הן מבחינה מוסיקלית, והן מבחינת התאמתו לאירוויזיון ולתדמיתו. השיר מעורר עניין בקהל המעריצים של האירוויזיון וזה מה שגורם לי לאהוב את השיר.

לא אמרתי דבר על ההופעה באירוויזיון, משום שאני מחכה בקוצר רוח לחצי הגמר השני בקייב בו אימרי זיו יופיע עם השיר. מקווה שגם אתם תצפו בחצי הגמר השני של אירוויזיון 2017 בקייב, שיתקיים ב-11.5.2017 בשעה 22:00 (שעון ישראל) בערוץ הראשון. מקווה לעוד שירים טובים כמו "I Feel Alive", ועד אז, שרק נהנה ונקווה שישראל תעלה לגמר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה