טורי וידאו

לאחר צפייה בכתבה על התעללות בקשישים של חדשות 2

אנו עדים לאחרונה לנושא שסוף סוף הועלה לסדר היום הציבורי - ההתעללות בקשישים, בעקבות כתבתו של יוסי מזרחי בחדשות סוף השבוע בערוץ 2, ותגובתו של מנכ"ל משרד הבריאות, מר משה בר סימנטוב. צפיתי בכתבה ובמאמר זה ארצה לומר לכם מה ראיתי ואיך הנושא קשור אלי באופן אישי.

בכתבה רואים את בית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה, ובו קשישים קמים ב-2 בלילה ולאחר קימתם ישנים על כיסאות הגלגלים. עוד אנו רואים, כי העובדים מכים בקשישים ללא כל בושה, וכי הם מנעימים את זמני המשמרת בשתיית אלכוהול. המטפלים לא מקפידים על הרגלי ההיגיינה עם הקשישים הסיעודיים, ובכתבה ניתן לראות את התוצאות. לא אפרט אותן כאן, ברשותכם, מפאת הבושה והגועל שחוויתי בעת הצפייה בכתבה.

וכן. חוויתי בושה וגועל. גועל נפש. גועל נפש לאור העובדה שמתעללים בחסרי ישע, אנשים מסכנים, ושבאותה המידה זה יכל לקרות לסבא שלי. כן, אותו סבא יחיד שכבר דיברתי על כמה שאני אוהב אותו וכמה שאני נהנה לשמח אותו כל פעם כשאני בא לבקר אותו בבית האבות "דור כרמל" בו הוא מצוי. אני מתמלא אושר בכל פעם כשאני רואה את היחס החם שהוא מקבל שם, את החום והאהבה, את הטיפול המסור ללא גבולות. אני מתמלא אושר בכל פעם שאני מקבל קצת פרופורציה לחיים עקב הביקור אצלו. באותה מידה, אני לא יודע מה יכול לקרות, וכשאותה כתבה מראה לי את הגועל הזה אני מפחד שמשהו רע יקרה לו. מפחד פחד מוות. כי בכתבה מראים שכשניתקו לקשישה את החמצן היא מתה, משמע - האנשים השפלים הללו הרגו אותה.

אנשים שבנו את המדינה שלנו זוכים בעת זקנתם ליחס סדיסטי ומשפיל בזקנתם. אנשים שבלעדיהם הדור של הוריי והדור שלי לא היה פה. ולאותם אנשים רעים, שהתעללו בקשישים, מגיע רק דבר אחד - לשבת בכלא, בלי שום הסדר טיעון. כי את הזעזוע שחטפתי כשראיתי את הכתבה אף אחד לא יוכל לתקן, ואת הזעזוע היומיומי שעובר על משפחות החוסים אף אחד לא יוכל לתקן. אנושיותה של חברה נמדדת בעזרתה לחלש ולקשיש, ואני מאמין שחיפה, עירי שאני כל כך אוהב, היא עיר אנושית. העיר הכי אנושית שאני מכיר בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה