טורי וידאו

נקודת מבט על המוסיקה באירוויזיון 2016

תחרות הזמר של האירוויזיון היא תחרות המופקת מידי שנה ע"י איגוד השידור האירופי, בשיתוף רשתות שידור החברות באיגוד. התחרות נועדה לאחד את אירופה, שהייתה מפורקת לאחר מלחמת העולם השנייה באמצעות המוסיקה והבידור. האירוויזיון הראשון נערך בשנת 1956 בלוגאנו, שוויץ ועם הזמן התחרות התרחבה לשאר יבשת אירופה ובשנתיים האחרונות גם לאוסטרליה. לאורך השנים זכו מדינות רבות באירוויזיון, כאשר המדינה שזכתה הכי הרבה פעמים היא אירלנד.

האירוויזיון האחרון התקיים בגלובן ארנה שבשטוקהולם, בירת שבדיה שנבחרה לארח את האירוויזיון לאחר זכייתו המוחצת של מונס סלמרלוב, נציג שבדיה בתחרות בוינה. מנחי התחרות היו פייטרה מידה, שהנחתה את אירוויזיון 2013 במאלמו, שבדיה וכן את חגיגות ה-60 לתחרות האירוויזיון, ומונס סלמרלוב שהנחה את התחרות לאחר ניצחונו בוינה. ישראל שלחה את חובי סטאר, שזכה בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" עם השיר  ."Made Of Stars"

בפוסט זה אדבר על שלושת המועדפים שלי באירוויזיון 2016, במיוחד לאחר שהשירים שהוצגו היו חלשים ולא הגיעו לרמתם של השירים בשנים הקודמות. אני מסדר את המועדפים שלי מהמועדף ביותר עד המועדף פחות, ואלו הם:
1.אוסטרליה: Dami Im - Sound Of Silence
3.צרפת: Amir - J'ai cherché

השיר של אוסטרליה הקסים אותי מהרגע הראשון ששמעתי אותו. ולא רק אותי - גם שופטי התחרות מהמדינות השונות נתנו לשיר הזה ניקוד גבוה שהוביל אותו להיות המקום הראשון. הקהל בבית אהב יותר את אוקראינה הזוכה, אבל אפשר להגיד שגם הקהל בבית נתן ניקוד גבוה לשיר של אוסטרליה. היתרון בשיר של בלגיה זה העובדה שהשיר העיף אותי למעלה, בהרמוניה טובה המשלבת מג'ור ומינור, קולות וגרוב ריקודי טוב. לא כולם אהבו את השיר הזה, אך לאחר שראיתי את הגמר הבנתי שהשיר חייב להיות בפלייליסט שלי. השיר של צרפת, שזכה במקום ה-6, בוצע ע"י עמיר חדד, רופא שיניים ישראלי-צרפתי שהשמיע את שירו J'ai cherché בעת פגישה עם חבריו, ולימים הופיע איתו בתחרות האירוויזיון בייצוג צרפת. שיר מקפיץ המשלב צרפתית ואנגלית, עם ניחוח ישראלי מקולו של עמיר.

ובנוגע לשיר של ישראל? גם אותו אני אוהב, אבל הוא לא המועדף עלי ביותר. חסרים בו הדברים שהיו בשיר "Golden Boy" של נדב גדג', שהעיפו אותי למעלה וגרמו לי להתמכר לשיר הזה. למרות זאת, אני חושב שהמקום ה-14 הוא ראוי ומכובד לשיר זה, שכן חובי סטאר הוא אמן מוכשר שראוי לכבוד
.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה